tiistai 26. kesäkuuta 2012

Menolippu uuteen elämään

Noin, ostin lentolipun Barcelonaan. Olen aina halunnut ostaa pelkän menolipun johonkin, tietämättä siitä, milloin palaa takaisin kotiin. Nyt, kun tein sen, alkoi pelottaa. Muistan vielä, kun lähtölaskurissa oli kolmenumeroisia lukuja ja lähtö tuntui paljon kaukaisemmalta. Nyt, menolippu kädessäni mietin jo miten hyvästellä jokainen ystäväni ja mitä pakata laukkuihini. Mietin minkälaista elämäni barcelonalaisena tulee olemaan. Entä jos en pidä siitä, mutta olen niin ylpeä etten aio tulla maitojunalla takaisin? Tai entä jos rakastun niin kovasti paikkaan etten edes halua tulla takaisin?

Kaikista eniten minua pelottaa se miten paljon kaikki asiat muuttuvat täällä Suomessa minun ollessani poissa. Entä jos takaisin tullessani kukaan ei enää odotakaan minua? Entä jos jotain pahaa tapahtuu lähimmilleni, enkä minä ole paikalla auttamassa? Tai mitä jos minä muutun niin kovasti ettei kukaan enää tunne minua tullessani kotiin? Jos puhunkin liian nopeasti suomea ja espanjaa vuorotellen, ja jos heiluttelen liikaa käsiäni, ja jos en ole enää sama Kreetta, joka on vasta lähdössä pois. 

Lähtö on nyt kuitenkin edessä! Elokuun viimeisenä päivänä. Aamulla, kello 7.00.

PS. Yksi asia mikä jänskättää on se, että saanko yhtään kaveria koko aikana!!!Mutta olen puhunut perheen entisen aupparin kanssa, joka jää Barcelonaan syksyllä opiskelemaan, joten siitä löytyi jo ensimmäinen! Enää ei tarvitse murehtia niin kamalasti :-)

7 kommenttia:

martsa kirjoitti...

siitä voit olla varma, että minä odotan sinua ainakin! <3 :)

Anonyymi kirjoitti...

Itekki etin au pair paikkaa Espanjasta parhaillaan. :) Jos löydän barcelonan lähettyviltä nii ilmottelen sullekki nii saat mustaki sitte kaverin ;)

Veera

Kreetta kirjoitti...

martsa oot paras♥

Hei tosi siistiä Veera! Toivottavasti löydät kivan perheen jostain läheltä niin voitais näkyillä! :)

Anonyymi kirjoitti...

Mooi! Täällä ilmottautuu yks Barcelonan lähelle lähtevä auppari. Ois kiva nähdä siellä sitten!

Laura

Kreetta kirjoitti...

Juu, Laura, nähdään ehdottomasti! Ota vaan vaikka yhteyttä täällä mun blogin puolella tossa lähempänä lähtöö tai jotain :)

Anonyymi kirjoitti...

Hei Kreetta! Jään seurailemaan blogiasi. Haaveilen nimittäin itse lomamatkasta Barcelonaan, toteuttelen kunhan saan kerätyksi tarpeeksi rahaa kokoon. :) Oon ite nyt aupairina new yorkissa.

Jos sua kiinnostaa jutella muiden aupparien kanssa, tsekkaa tää keskustelupalsta: http://aupparit.keskustelu.info/index.php. En tiiä, onks siellä viel ketään Espanjasta.

Kreetta kirjoitti...

Heippa! Ja kiitti paljon kommentista. Varmasti käväsen tuolla sivulla kattomasa :) Ehkä nähdään joskus Barcelonan kaduilla!