maanantai 7. lokakuuta 2013

rakkausviikonloppu

Viikonlopun aikana vietin paljon aikaa Arc de Triumfin huudeilla ja Ciutadella puistossa. Lauantaina siellä kävelin turisteilemassa lemppari-irkun kanssa ja sunnuntaina sitten vähän enemmän paikallisena venezuelalaisteni kanssa (sitä ennen käytiin syömässä 'syö niin paljon sushia kuin jaksat'-buffetissa. Aika kiva!) Tavattiin kaikki loputkin venezuelalaiset sattumalta Arc de Triumfilla ja sain vielä kunnian tavata yhden herran ihana tädin ja isoäidin, jotka olivat poikaa katsomassa. Rakastan yli kaiken kuunnella venezuelalaista pehmeää puhetta, kun jokainen sana kuulostaa niin paljon nätimmältä kuin perusespanjalaisen suusta. 


Puistossa istuttiin poikien kanssa niin pitkään, kunnes alkoi illan viileys (no hitsi, oli melkein jo kylmä) kiusata. Kun käveltiin kotiin niin piti lämmitellä käsiä pitelemällä toisten käsistä kiinni.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

hei oot siis ollut au pairina siellä barcas?
ite olis kanssa tarkotus lähteä mutta vähän haluisin kysyy että millanen palkka sulla oli noin suunnilleen ja mikä palkka on semmonen suht hyvä?
Esim yks perhe tarjos 115€ viikko (hintaan kuuluu joku liikkennekortti) ne asuu ihan barcelonan lähellä, paikas nimeltä Viladecans. Ite haluisin löytää perheen joka asuis ihan barcelonan keskustas mutta vielä ei oo sellasta löytynyt joten oon alkanut miettii totakin vaihtoehtoa.. mutta noin experttinä kannattaako lähteä vähä kauemmas? viikonloput mulla ois kuulemma vapaita joten sillon ainakin pääsis kaupunkiin mut onhan se ihan eri asia.. oon ihan hukassa tän asian kanssa..!!
yks asia mitä oon kans miettiny et ottasin lomaa töistä ja lähtisin ettiin sieltä töitä! Osaatko sanoa mikä tilanne siellä on tälläselle suomalaiselle joka osaa puhua ihan hyvin enkkua ja osaa espanjan alkeet..? toki ajattelin alkaa nyt lukemaan sitä tosissaan uudestaan.
p.s. löysin tän sun blogin just vähä aika sitten ja oot jotenki tosi ihana ja samanhenkinen likka kun mä! sun ansiosta oon oikeesti roihkaistunu ja päättänyt lähtee sinne! keinolla millä hyvänsä..:D

Kreetta kirjoitti...

Hei! Joo, 10 kuukautta olin aupairina. Mun palkka oli 240€/kk ja sillä pärjäsi ihan hyvin. Ja siis tosi monet pienemmät alueet Barcelonan ulkopuolella on tosi kauniita ja ihania, mutta itse haluan ehdottomasti asua keskustassa. Riippuu paljon ihmisestä :-)
Duuniakin löytää jos on valmis tekemään esim. callcenter juttuja. Espanjan taito on ihan välttis jos haluaa johonkin kauppaan etc.

Kiitti kommentista!! :--)